Allez Soldaat – Kruispunt

Ik loop alleen over straat en de regen tikt m’n schouders aan
Iets verderop ligt het kruispunt waar ik heen moet gaan
Ik zie een vent daar liggen en z’n fles is leeg
Ik zag toen niet wa ik later pas in de gaten kreeg

En hij zegt welkom op het kruispunt van je bestaan
Je kunt nu kiezen om te leven vanuit m’n naam
En ik zeg nee nee nee doe maar niet

Ik loop alleen door de regen en de straat die tikt m’n voeten aan
Ik wil zo graag verder, maar ik blijf plots staan
want daar ben jij weer met die valse lach
Je geeft de moed niet op, want je weet dat de verleiding wacht

En jij zegt welkom op het kruispunt van je bestaan
Je kunt nu kiezen om te leven vanuit m’n naam
En ik zeg nee nee nee doe maar niet

En de legende wil dat Robert Johnson naar de Crossroads was gegaan om daar z’n ziel te verkopen aan d’n duvel. En vanaf die dag kon hij spelen als geen ander en schreef ie bluesklassiekers zoals Crossroad Blues. Maar het was een man zoals iedere man. Oftewel gek van drank en van vrouwen en die combinatie zou uiteindelijk ook hem fataal worden. Want hij moest optreden in een kroeg en vlak voor het optreden zat ie met de vrouw van de kroegeigenaar te praten. Veel te intiem te praten. Dus die kroegeigenaar die pakte een fles whiskey, deed daarin wat gif en gaf die fles aan Robert Johnson en zei asjeblief meneer, drink maar leeg. En Robert Johnson dronk die fles die avond nog leeg en zou ook die avond nog ziek worden en zou 3 dagen later komen te overlijden slechts 27 jaar oud. En ook Jimi Hendrix zou z’n ziel verkocht hebben aan d’n duvel en ook hij werd maar 27 jaar oud. Janis Joplin, Jim Morrisson, Kurt Kobain, Brian Jones, allemaal legendes, maar ze werden niet ouder dan 27 jaar oud. En ik ben nou 32 en niemand kent m’n liedjes, geen hond maar ik leef nog steeds. En als ik d’n duvel morgen tegen kom en die zou zeggen hey zou ik jou ’s laten zingen as Ray Lamontagne, liedjes laten maken als Van Morrisson en Bob Dylan. Dan zou ik zeggen nee dank je wel. Want weet je wat het is, zoals Jan Willem het al zei, dood dat gaan we allemaal maar ik wil hier nog niet weg. Maar ik moet op mijn hoede zijn, want d’n duvel komt in veel gedaantes en op ieder moment van de dag, ’s ochtends, ’s middags, ’s avonds en vooral, vooral ’s nachts want ik weet 1 ding zeker.
D’n duvel die slaapt nooit!

En hij zegt welkom op het kruispunt van je bestaan
Je kunt nu kiezen om te leven vanuit m’n naam
En ik zeg nee nee nee doe maar niet

Beluister het hele album D’n duvel die slaapt nooit hier (ga naar ‘muziek’).

Het album kopen kan hier (iTunes), hier (Bol) of in de winkel op de hoek.

Dit bericht werd geplaatst in muziek en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.