Hoofd en hart, ziel en lichaam


The Economist schrijft over de verbondenheid tussen hoofd en hart in de portretkunst tijdens de Renaissance:

In the final room Raphael’s revered portrait of Pope Julius II has been hung alongside Titian’s “Pope Paul III Bare-headed” (pictured above), which has been lent by the Museo di Capodimonte in Naples. Pope Julius, wearing crimson velvet and heavy rings, looks old and weary; living evidence that high office and its trappings cannot stop age from doing its worst. Pope Paul, too, is dressed in crimson velvet and also sits looking old and bent. Yet, here, Paul shows a humanity that seems to transcend the depredations of old age, and this Titian outshines every other picture in the room.

Dit bericht werd geplaatst in esthetiek, kunst. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s